Archiv rubriky: Technologie

Pomůžou vám PPC kampaně a SEO (optimalizace) dosáhnout většího zisku?

Pomůžou vám PPC kampaně a SEO (optimalizace) dosáhnout většího zisku?

Nejprve si ujasníme jednu věc, v online světě jsou všechny věci spolu propojené. Co to znamená v praxi? Pokud se rozhodnete, že začnete prodávat online, nemůžete dělat buď jen SEO nebo PPC. Nikdy nevyděláte tolik peněz, jako když budete dělat obě dvě věci dohromady a ještě k tomu přidáte například retargeting.

Základem je, aby vás potenciální zákazník vůbec našel. Pokud zadá název vaší firmy nebo produkt a nenajde vás na první stránce, pravděpodobně už nebude hledat dál a váš produkt nahradí nějakým od konkurence. Co můžete udělat pro to, aby vás klienti na internetu snadno našli? Odpověď je jednoduchá SEO (optimalizace). Jestli jste ještě nezačali, tak už teď je pozdě, protože SEO nefunguje ze dne na den. Je to záležitost měsíců, dobrým firmám to trvá kolem tří měsíců, pokud chcete vyjíždět na nějaké velice žádané slovo, může to trvat ještě delší dobu. Dejte pozor, ať si vyberete firmu, která má nějaké výsledky. Nechte si ukázat statistiky z analytických nástrojů, ať víte, že vám studio neslibuje “zajíce v pytli”. Nemůžete očekávat, že vás dostanou na první místo a vy tam zůstanete další rok, takhle SEO (optimalizace) nefunguje. Je to velice konkurenční prostředí a nebudeme si nic nalhávat, první místo je jenom jedno a chce na něm být každý. A proč je tak důležité právě první místo?

Je to jednoduché, za SEO platíte nějaký měsíční poplatek, který se nezvyšuje v závislosti na prokliku, takže je to levnější varianta než PPC. V současné době Google povolil, že na prvních “čtyřech” místech budou PPC kampaně. Je to jasné, vydělá tak víc peněz, ale pro vás to dobré není. Znamená to, že i když budete na první místě v organickém vyhledávání, bude to stejně pomyslné “páté” místo. Nicméně na prvním místě dosáhnete o procento vyšší konverze než na místě druhém.

Kolik peněz musíte do PPC investovat?

Už jsme si řekli, že SEO optimalizace není ze dne na den, ale PPC kampaně jsou. Takže pokud se rozhodnete pro online marketing a chcete ihned vydělávat začněte dětal PPC kampaně i SEO (optimalizace) zároveň. Jenom pro upřesnění. PPC je placená forma reklamy, kde platíte za proklik, tedy pouze za člověka, který se dostane na vaši stránku, ne za zobrazení. Zdá se to být jednoduché, ale PPC kampaně jsou velice nákladné. Když porovnáme kvalitu zákazníka? Lidé, kteří přijdou z organického vyhledávání, tedy SEO, jsou vždycky více kvalitní a dosahuje se zde vyšší konverze. Neříkám tím, že lidé, kteří navštíví vaši stránku z PPC reklamy kvalitní nejsou, ale čas od času se stane, že vyhledáváte určité klíčové slovo a vyskočí vám reklama na firmu, která zrovna neprodává vámi požadovaný produkt např. růžovou televizi, ale prodává pouze televize.

Co se týče budgetu, který je potřeba měsíčně investovat do PPC kampaně, ten není nikde přesně specifikován. Funguje to tak, že čím více peněz do reklamy vložíte, tím více lidí vám reklama přivede na stránku a tím více vy vyděláte. Takže pokud máte jen deset tisíc, nemusíte se strachovat, že to je málo. Samozřejmě záleží na konkurenci v odvětví, ceně za proklik a dalších aspektech, ale s tím vším vám pomůže nějaké marketingové studio.

Co říkáte na tryskový batoh?

Co říkáte na tryskový batoh?

V dnešní době začíná být po celém světě velký problém doprava. S tímto problémem se setkávají především lidé žijící ve velkých městech, která jsou starší. V době, kdy se tato města budovala nikdo nepředpokládal, že jednoho dne bude osobní automobil naprostou samozřejmostí a bude ho vlastnit “každý druhý”. Pokud se začne řešit tato problematika, řeší se především hustota provozu. Současné vozovky nejsou schopny pojmout tak obrovské množství aut a proto vznikají v nejvytíženějších hodinách dopravní zácpy. Dalším problémem je parkování a to především v centru města. Z vlastní zkušenosti to zná snad každý. Pokud chci zaparkovat v centru města, budu hledat neplacené místo hodinu, a nebo naházím nehorázné množství peněz do parkovacího automatu. Řešení tohoto problému bylo doposud v nedohlednu, ale co když nastane doba, kdy bude mít každý z nás místo auta zaparkovaný doma v garáži “tryskový batoh”?

Prodej “tryskového batuhu” začne v roce 2016

Je několik firem, které se snaží vyřešit, jak zkonstruovat tzv. “tryskový batoh”. Spoustě lidí by tento vynález ulehčil život. Na trhu je však jedna firma, která se nejvíce přibližuje k cíli, její jméno je Martin Aircraft Company. Tato firma již před pěti lety plánovala výrobu osobních tryskových “batohů”. Prozatím se nový termín přesouvá na příští rok. V tomto období stihl výrobce navrhnout nový prototyp, který již testuje.
Tato firma vypadá na velkého favorita v tomto novém odvětví, ani pětileté zpoždění firmu neohrozilo v jejím prvenství a to v uvedení prvního osobního trycskového batohu na trh. Je to však za předpokladu, že dodrží aktuální slib a již za rok bude k dispozici první model pro zákazníky.
Také si pod pojmem tryskový batoh představujete klasický batůžek a z něj vykukující dvě trysky? Tohle není zrovna ta správná představa. Zařízení se jmenuje Marin Jetpack a jedná se o poměrně velkou konstrukci. Cestovatel stojí na stupačkách a ruce má položeny na opěrkách, kde je také umístěno ovládání zařízení.
V současné době existuje verze P12. Tento stroj dokáže letět více než 30 min. Co se týče rychlosti, maximum je 74 kilometrů za hodinu a to v maximální výšce až 1 000 metrů. Pokud si rádi dopřáváte a neřešíte svoji váhu, tento stroj není pro vás, protože maximální užitečné zatížení je až 120 kg. Pokud máte strach o svoji bezpečnost, nemusíte. Toto zařízení je vybaveno pro krizové situace padákem. Malým zádrhelem je, že klasický řidičák určitě nebude stačit. Podmínkou pro řízení tryskového batohu je patnáctihodinové školení.
První návrh na tento stroj se zrodil již před 30 lety a vznikl v hlavě zakladatele firmy Martin Aircraft Company. Této firmě se také zadařilo získat vládní grant 1,5 milionu novozélandských dolarů na podporu vývoje a sklízela také zasloužený obdiv. Pokud vás zajímá, jak tento stroj vypadá, budete mít v září jedinečnou možnost. Stroj se objeví i v České republice a to konkrétně v Hradci Králové na akci Czech International Air Fest.

Přehrávač “Empétrojka” oslavila právě 20 let

Přehrávač “Empétrojka” oslavila právě 20 let

Starší generace si velice dobře vzpomíná na nejrůznější přehrávače hudby. Velkým “boom” zaznamenal u nás přenosný přehrávač Walkman. Do té doby si spousta lidí nedokázala představit, že bude možné poslouchat hudbu při procházce. Tento přehrávač byl na kazety a je to značka japonské společnosti Sony, název Walkman tak zlidověl a používá se pro veškeré hudební přehrávače tohoto typu. Následovala éra CD hudebních přehrávačů ty byly označovány jako Discman. Už to byl velký pokrok. Stále si ale nikdo nedokázal představit, že jednoho dne bude hudební přehrávač součástí každého telefonu.

Formá17t MP3

Tento formát byl naprostou revolucí i pro hudební průmysl. MP3 formát dostal hudbu do počítačů a významně změnil způsob jejího poslechu. Tento název stejně jako “walkman” a “discman” zlidověl a od vzniku MP3 formátu se začalo veškeré elektronice, která byla přenosná s elektronickou pamětí říkat “empétrojka”. Tento název se stal synonymem jakéhokoli zvukového souboru. Tento obrovský zájem o přenosnou elektroniku začal však rapidně klesat s nástupem chytrých telefonů. Nikdo z nás si neuvědomuje, že tento formát vznikl jako řešení tehdejších technických limitů. Je až úsměvné, že v roce 1995 se velikost pevných disků udávala v MB a ne GB. V tomto čase nebyla ani USB paměť, ta vznikla pět let poté. Neuvěříte, ale kapacita pro tehdejší dobu naprosto revoluční byla 8 MB. Několik let se skupiny vědců snažily výrazně snížit datovou náročnost hudebního souboru, avšak při zachování dosavadní zvukové kvality. Díky formátu MP3 se hudba dostala v přijatelné kvalitě na tehdejší pevné disky a mohly tak vzniknout MP3 přehrávače s elektronickou pamětí.
Sama si pamatuji na svoji první “empétrojku” bylo to naprosto revoluční, člověk nemusel tahat v batohu obrovský kámen, kterým byl “discman”. Mohl vyjít na ulici pouze s přístrojem menším, než je dlaň.
Doba se žene kupředu a je pravdou, že s nástupem chytrých telefonů i můj zájem o kapesní přehrávače klesl. Je pohodlné vlastnit jedno zařízení, které zastane všechny funkce. Šanci obstát na trhu tak mají pouze ty druhy přehrávačů, které poskytují uživatelům oproti chytrým telefonům i další specifické výhody. Jako je například vodotěsný obal.
Pravdou je, i v dnešní době je zkratka mp3 synonymem pro jakoukoliv hudbu uloženou v počítači nebo mobilním telefonu. Zajímavostí je, že formát mp3 umožňuje zmenšit velikost hudebního souboru zhruba na desetinu jeho původní hodnoty a to vše při naprostém zachování přijatelné kvality zvuku. Odborně se jedná o takzvanou ztrátovou komprimační metodu. V současné době je největší konkurencí tzv. “emétrojek” v oblasti ztrátové komprese standart Advanced Audio Coding (AAC), tento formát používá například společnost Apple. S rostoucím popularitou se setkává FLAC jedná se o metodu u nichž nedochází ke snižování kvality zvuku.