Pomůžou vám PPC kampaně a SEO (optimalizace) dosáhnout většího zisku?

Pomůžou vám PPC kampaně a SEO (optimalizace) dosáhnout většího zisku?

Nejprve si ujasníme jednu věc, v online světě jsou všechny věci spolu propojené. Co to znamená v praxi? Pokud se rozhodnete, že začnete prodávat online, nemůžete dělat buď jen SEO nebo PPC. Nikdy nevyděláte tolik peněz, jako když budete dělat obě dvě věci dohromady a ještě k tomu přidáte například retargeting.

Základem je, aby vás potenciální zákazník vůbec našel. Pokud zadá název vaší firmy nebo produkt a nenajde vás na první stránce, pravděpodobně už nebude hledat dál a váš produkt nahradí nějakým od konkurence. Co můžete udělat pro to, aby vás klienti na internetu snadno našli? Odpověď je jednoduchá SEO (optimalizace). Jestli jste ještě nezačali, tak už teď je pozdě, protože SEO nefunguje ze dne na den. Je to záležitost měsíců, dobrým firmám to trvá kolem tří měsíců, pokud chcete vyjíždět na nějaké velice žádané slovo, může to trvat ještě delší dobu. Dejte pozor, ať si vyberete firmu, která má nějaké výsledky. Nechte si ukázat statistiky z analytických nástrojů, ať víte, že vám studio neslibuje “zajíce v pytli”. Nemůžete očekávat, že vás dostanou na první místo a vy tam zůstanete další rok, takhle SEO (optimalizace) nefunguje. Je to velice konkurenční prostředí a nebudeme si nic nalhávat, první místo je jenom jedno a chce na něm být každý. A proč je tak důležité právě první místo?

Je to jednoduché, za SEO platíte nějaký měsíční poplatek, který se nezvyšuje v závislosti na prokliku, takže je to levnější varianta než PPC. V současné době Google povolil, že na prvních “čtyřech” místech budou PPC kampaně. Je to jasné, vydělá tak víc peněz, ale pro vás to dobré není. Znamená to, že i když budete na první místě v organickém vyhledávání, bude to stejně pomyslné “páté” místo. Nicméně na prvním místě dosáhnete o procento vyšší konverze než na místě druhém.

Kolik peněz musíte do PPC investovat?

Už jsme si řekli, že SEO optimalizace není ze dne na den, ale PPC kampaně jsou. Takže pokud se rozhodnete pro online marketing a chcete ihned vydělávat začněte dětal PPC kampaně i SEO (optimalizace) zároveň. Jenom pro upřesnění. PPC je placená forma reklamy, kde platíte za proklik, tedy pouze za člověka, který se dostane na vaši stránku, ne za zobrazení. Zdá se to být jednoduché, ale PPC kampaně jsou velice nákladné. Když porovnáme kvalitu zákazníka? Lidé, kteří přijdou z organického vyhledávání, tedy SEO, jsou vždycky více kvalitní a dosahuje se zde vyšší konverze. Neříkám tím, že lidé, kteří navštíví vaši stránku z PPC reklamy kvalitní nejsou, ale čas od času se stane, že vyhledáváte určité klíčové slovo a vyskočí vám reklama na firmu, která zrovna neprodává vámi požadovaný produkt např. růžovou televizi, ale prodává pouze televize.

Co se týče budgetu, který je potřeba měsíčně investovat do PPC kampaně, ten není nikde přesně specifikován. Funguje to tak, že čím více peněz do reklamy vložíte, tím více lidí vám reklama přivede na stránku a tím více vy vyděláte. Takže pokud máte jen deset tisíc, nemusíte se strachovat, že to je málo. Samozřejmě záleží na konkurenci v odvětví, ceně za proklik a dalších aspektech, ale s tím vším vám pomůže nějaké marketingové studio.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *