Co říkáte na tryskový batoh?

Co říkáte na tryskový batoh?

V dnešní době začíná být po celém světě velký problém doprava. S tímto problémem se setkávají především lidé žijící ve velkých městech, která jsou starší. V době, kdy se tato města budovala nikdo nepředpokládal, že jednoho dne bude osobní automobil naprostou samozřejmostí a bude ho vlastnit “každý druhý”. Pokud se začne řešit tato problematika, řeší se především hustota provozu. Současné vozovky nejsou schopny pojmout tak obrovské množství aut a proto vznikají v nejvytíženějších hodinách dopravní zácpy. Dalším problémem je parkování a to především v centru města. Z vlastní zkušenosti to zná snad každý. Pokud chci zaparkovat v centru města, budu hledat neplacené místo hodinu, a nebo naházím nehorázné množství peněz do parkovacího automatu. Řešení tohoto problému bylo doposud v nedohlednu, ale co když nastane doba, kdy bude mít každý z nás místo auta zaparkovaný doma v garáži “tryskový batoh”?

Prodej “tryskového batuhu” začne v roce 2016

Je několik firem, které se snaží vyřešit, jak zkonstruovat tzv. “tryskový batoh”. Spoustě lidí by tento vynález ulehčil život. Na trhu je však jedna firma, která se nejvíce přibližuje k cíli, její jméno je Martin Aircraft Company. Tato firma již před pěti lety plánovala výrobu osobních tryskových “batohů”. Prozatím se nový termín přesouvá na příští rok. V tomto období stihl výrobce navrhnout nový prototyp, který již testuje.
Tato firma vypadá na velkého favorita v tomto novém odvětví, ani pětileté zpoždění firmu neohrozilo v jejím prvenství a to v uvedení prvního osobního trycskového batohu na trh. Je to však za předpokladu, že dodrží aktuální slib a již za rok bude k dispozici první model pro zákazníky.
Také si pod pojmem tryskový batoh představujete klasický batůžek a z něj vykukující dvě trysky? Tohle není zrovna ta správná představa. Zařízení se jmenuje Marin Jetpack a jedná se o poměrně velkou konstrukci. Cestovatel stojí na stupačkách a ruce má položeny na opěrkách, kde je také umístěno ovládání zařízení.
V současné době existuje verze P12. Tento stroj dokáže letět více než 30 min. Co se týče rychlosti, maximum je 74 kilometrů za hodinu a to v maximální výšce až 1 000 metrů. Pokud si rádi dopřáváte a neřešíte svoji váhu, tento stroj není pro vás, protože maximální užitečné zatížení je až 120 kg. Pokud máte strach o svoji bezpečnost, nemusíte. Toto zařízení je vybaveno pro krizové situace padákem. Malým zádrhelem je, že klasický řidičák určitě nebude stačit. Podmínkou pro řízení tryskového batohu je patnáctihodinové školení.
První návrh na tento stroj se zrodil již před 30 lety a vznikl v hlavě zakladatele firmy Martin Aircraft Company. Této firmě se také zadařilo získat vládní grant 1,5 milionu novozélandských dolarů na podporu vývoje a sklízela také zasloužený obdiv. Pokud vás zajímá, jak tento stroj vypadá, budete mít v září jedinečnou možnost. Stroj se objeví i v České republice a to konkrétně v Hradci Králové na akci Czech International Air Fest.